Renata Klánová Heinrich Heine Universität v Düsseldorfu

27.10.2018

Dlouho jsem zvažovala kam na Erasmus a upřímně, ze začátku pro mě Německo nebylo moc atraktivní destinací. Když jsem si ale začala vyhledávat informace o partnerských univerzitách a přemýšlela o budoucím využití mého pobytu na Erasmu, svůj názor jsem přehodnotila. Strávila jsem téměř půl roku na Heinrich Heine University Düsseldorf a téhle volby nelituji!

Univerzita se pyšní krásnými moderními knihovnami a nespočtem dobře organizovaných jazykových kurzů. Jelikož jsem se od základní školy učila německy, chtěla jsem svou znalost prohloubit (na domácí univerzitě se mi to moc nedařilo). Po napsání rozřazovacího testu, kdy jsem měla pocit, že němčinu vidím poprvé a můj výsledek bude A1, jsem byla zařazena do kurzu B1.1 (jazyková úroveň je rozdělena do dvou podskupin) a po dvou týdnech mi byl doporučen vyšší kurz B1.2. Za půl roku jsem se naučila německy víc než v ČR za téměř celý školní život. 

Když jsem šla na první ESN párty a slyšela od organizátorů větu, že z hloučku neznámých lidí v místnosti budou na konci pobytu naši dobří kamarádi, přišlo mi to jako klišé. Potkala jsem ale mnoho zajímavých lidí z celého světa a tím, že jsem chodila na 2 integrační předměty o EU určené pro studenty z Blízkého východu, měla jsem možnost poznat odlišnou mentalitu a kulturu. 

Düsseldorf patří k nejbohatším německým městům a sídlí v něm mnoho mezinárodních firem (Henkel, RWE, Bayer, Deutsche Post DHL...), proto je to i skvělé město na stáže. Útulné centrum Altstadt je označováno za "nejdelší výčepní pult světa", protože je tu na 1 km čtverečním přes 300 barů, restaurací, klubů a hospod. Noční život je v centru kvalitní a párty je i v ulicích. Düsseldorf je známý i ve světě módy. Königsalleeje jednou z nejdražších nákupních ulic Evropy, kde budete jako student okukovat výlohy luxusních značek, na které nebudete mít peníze. V moderní část města, Medienhafen, najdete sídla řady televizních a rozhlasových stanic. Pokud se Vám zasteskne po centru Prahy, můžete si jít sednout ke komplexu Neuer Zollhof, který postavil Frank Gehry, architekt Tančícího domu v Praze. V zimním semestru v Düsseldorfu a Kolíně zažijete Karneval, kterému Němci s oblibou říkají "páté roční období". Alkohol teče proudem od rána 6 dní v kuse a na ulicích slaví lidé v převlecích. Je to jediných pár dní, kdy můžete mít v 9 ráno tři promile v obleku Pandy, a nikdo Vás nebude soudit. 

koleje
koleje

Düsseldorf má výbornou pozici na cestování. Nachází se u hranic s Nizozemskem a Belgií, daleko to není ani do Francie a Lucemburska. Na studentskou kartičku můžete cestovat po celé německé oblasti NWR zadarmo. Tak co, ještě pořád působí Erasmus v Německu málo atraktivně?