Kristýna Zahradníčková na University of Cyprus

26.10.2018

Na Kypr jsem vyjela s tím, že se brzy vrátím, protože když jsem nervózní, tak ze sebe kloudnou anglickou větu nevymáčknu, což není úplně to pravé, když řecky neumím a česky se tam nemluví. Nakonec jsem však odjížděla až za čtyři měsíce. Má angličtina přesně tohle potřebovala, situace, ve kterých budu odkázaná sama na sebe a nic jiného než začít mluvit mi nezbyde. Mohu říct, že jsem nadšená, že jsem vyjela a vybrala si Kypr. Nešlo jen o to, že v prosinci teplota téměř neklesla pod dvacet stupňů, a že ještě v polovině listopadu se dalo koupat v moři, i když to byl velmi vítaný bonus. Navíc, pláže má Kypr jedny z nejhezčích a nejčistších na světě, za sebe určitě doporučuji Fig Tree Bay. Kypr se pro mě stal místem blaženého klidu. Nikdo nikam nespěchal, se zpožděním se automaticky počítalo. Kypřani si chtěli neustále povídat. S tolika cizími lidmi jsem si jen tak o počasí, politice nebo jídle nepopovídala za celý život. Když byla v obchodě dlouhá fronta, člověk přede mnou se otočil a začal si se mnou povídat, když jsem si šla koupit gyros, rozebrali jsme s kuchařem podobnosti dálnice na Kypru a u nás. Naprosto cizí lidé se na mě usmívali a přáli mi dobré ráno.

Méně pozitivní byla dopravní obslužnost na Kypru. Městská doprava tam neměla příliš dlouhou historii, byla zavedena teprve před pár lety, což znamená, že má ještě spoustu much. Jízdní řády existují pouze pro startovní zastávku, doplněné jsou navíc průměrnou dobou jízdy na konečnou zastávku. Chytnout autobus z jiné zastávky je celkem výzva. Na druhou stranu, autobus nikdy nejezdí přeplněný, protože je využívají pouze Erasmus studenti. Samotní Kypřani autobusy nejezdí a nechodí pěšky. Chodníky zde nejsou pro chodce, ale nahrazují nedostatek parkovacích míst. Stačí však pár dní a člověk si zvykne.

Studium na University of Cyprus je podobné jako u nás, akorát přednášky jsou dotované třemi hodinami týdně, což je oproti osmdesáti minutám trochu rozdíl, ale o to snazší je však domácí příprava. Víkendy tedy přímo lákají na čas strávený u moře, výlet v horách, kulturní návštěvu v antických ruinách nebo návštěvu turecké části ostrova. Kypr je celkem malý, délka Erasmu je tedy dostatečná pro vidění všech známých i méně známých míst.

Studium na University of Cyprus je podobné jako u nás, akorát přednášky jsou dotované třemi hodinami týdně, což je oproti osmdesáti minutám trochu rozdíl, ale o to snazší je však domácí příprava. Víkendy tedy přímo lákají na čas strávený u moře, výlet v horách, kulturní návštěvu v antických ruinách nebo návštěvu turecké části ostrova. Kypr je celkem malý, délka Erasmu je tedy dostatečná pro vidění všech známých i méně známých míst.