Míša Sandtnerová na University of Tampere

03.11.2018

Vycestovat s programem ERASMUS+ na University of Tampere bylo nejlepší rozhodnutí, které jsem ve svém životě udělala! Tampere je třetím největším městem ve Finsku, ale rozhodně se není třeba bát přeplněných tramvají, spousty lidí a dlouhých vzdáleností. Z koleje jsem to na univerzitní kampus měla pěšky do 10 minut a stejně tak i do centra města. Do školy i do sauny u jezera se dá pohodlně dojít pěšky, popřípadě na kole.

Kampus University of Tampere je ideální místo pro studenty. Je jim k dispozici velká moderní knihovna, několik studentských restaurací s přepychovými obědy za 2,60 euro nebo třeba sportovní centrum se saunou a hned několika sportovišti. O studenty je postaráno také ze strany učitelů a univerzitních zaměstnanců. Na začátku semestru byl pro nás zorganizován "orientation week", během kterého nás postupně seznamovali s univerzitou, předměty, městem, ale i životem ve Finsku. Většina učitelů je zapojena zároveň do výzkumu, takže o příklady z praxe během výuky rozhodně nebyla nouze. Předměty jsme si mohli zapisovat napříč celou univerzitou a jejich nabídka byla opravdu široká. Zprvu jsem se bála výuky v angličtině, ale rychle jsem se do toho dostala i díky ochotě a pomoci učitelů. Erasmus ovšem není pouze o studiu, ale také o zábavě. S partou kamarádů jsme procestovali celkem velký kus Finska, navštívili jsme také Švédsko, Estonsko a Alandské ostrovy. A například party v sauně taky nikde jinde něž ve Finsku nezažijete!

Semestru ve Finsku rozhodně nelituji, přivezla jsem si spoustu zkušeností a zážitků, potkala jsem mnoho nových přátel z celého světa a poznala jsem, jaké to je studovat na zahraniční univerzitě. Takže pokud stále váháte, zahoďte všechny obavy za hlavu a vyražtě poznávat svět. Jsme mladí, máme jedinečnou možnost cestovat a jak říká můj oblíbený citát: "Life is not meant to be lived in one place."!