Kristýna Kacafírková na University of Warwick - rok, na který se nezapomíná

22.08.2018

Vzhůru za královnou!

Vždycky jsem toužila po studiu ve Velké Británii, když jsem tedy zjistila, že je taková možnost u nás na fakultě v rámci projektu Erasmus, srdce mi poskočilo vzrušením. Ani chvilku jsem neváhala, vyplnila přihlášku (i když na poslední chvíli) a přišla k pohovoru. I když jsem nedoufala, že by mě vybrali, zadařilo se a já se začala neskutečně těšit. Představovala jsem si jaké to tam asi bude, důkladně jsem si prohlídla stránky Warwicku a univerzita mi začala připadat jako ze snu. Nadešel den D, sbalila jsem si svůj život do dvaceti tři-kilového kufru a nasedla do letadla. Vzhůru za vzdušnými zámky.

Světe div se, Warwick byl ještě lepší, než jsem si ho představovala. Hned na začátku mě naprosto okouzlil ohromný campus, který působí jako město, dokonce si tady můžete půjčit kolo, abyste ho zvládli celý projet. Nechybí tu kavárny, restaurace, obchody, sportovní centrum, kino, divadlo, nekonečno prostoru na studování (nerušený klid s dostatkem zásuvek - a to i evropských!, pohodlných kancelářských židlí a plně funkčních počítačů). Splnila jsem si to, po čem jsem vždy toužila. Tančila jsem balet, učila se francouzsky, studovala v úžasné knihovně plné sociologické literatury (a mohla jsem i přes noc, protože je otevřená 24 hodin denně), potřásla si rukou s vévodkyní Kate a řekla jí nesměle "Hi" (po tříhodinovém čekání a klepání kosy), a užívala si každého dne v zemi doubledeckerů, cideru a černého čaje.

Studuji, tedy jsem.

Plná entusiasmu jsem si vzala více předmětů, než je zdrávo a v normě (překročila jsem limit doporučeného počtu kreditů), ale nelituji ani jediné hodiny strávené v knihovně. I když jsem musela mít mnohem větší pracovní nasazení než u nás, stálo to za to. Chtěla jsem ze studia vytěžit co nejvíce, protože mi byly nabízeny skvělé možnosti a jen ty nejlepší podmínky pro učení. Obrovská motivace studentů zde působí jak nakažlivá nemoc. Chcete studovat, chcete každý den chodit do knihovny, prahnete po poznání a když už toho náhodou máte dost, jdete si zatančit do univerzitního klubu na POP, který se koná každou středu nebo si jen tak sednete k jezeru s knihou, projedete se na kole po lese (vše v campusu), nebo si třeba zahrajete famfrpál. 

Dream House

Samozřejmě by to ale nebylo tak skvělé, kdybych neměla naprosto perfektní spolubydlící. Warwick má na rozřazování do ubytování skvělý systém: musíte vyplnit dotazník a napsat krátký text o sobě, oni na základě toho, jací jste, rozhodnou, s kým budete bydlet. Nás bylo devět. Já, dva naprosto typičtí Italové, kteří při pozdních večeřích zpívali italské árie, jedna Pařížanka, která zbožňovala britskou literaturu, francouzská feministka a aktivistka, francouzský Einstein, bavorská klarinetistka, která dělala ty nejlepší wursty vůbec, Němec s velice černým smyslem pro humor, ale s laskavým srdcem a naše maďarská "maminka", která byla z nás všech nejstarší a moc hezky se o nás starala (a kritizovala nás za uklízení). Vím, že na tyhle lidi nikdy v životě nezapomenu, stali jsme se tak blízkými přáteli a nerozlučnou partou, že to zkrátka nejde, jsme v kontaktu a věřím, že i budeme. Minimálně jsme si slíbili, že se navzájem budeme zvát na svatby a na léto máme společné plány už teď. 

Once Warwick, Always Warwick

Jen těžko jsem se po roce loučila, chodila jsem si přes letní prázdniny sedat na lavičku k jezeru v campusu, sledovat promoce a potichu všemu říkat sbohem (nebo možná nashledanou). Warwick navždycky zůstane v mém srdci a budu se k němu hrdě hlásit. Když jsem po roce odjížděla, při posledním zamknutí našeho domu jsem se rozplakala. V letadle mi ale spravil náladu jeden moc milý britský gentleman, který vedle mě seděl. Popovídala jsem mu o univerzitě a tom, jak moc mi přirostla Anglie k srdci a mluvili jsme spolu celý let. A to je další věc, co na Británii a Britech miluji. Jsou otevření, milí a dají se s vámi do řeči naprosto přirozeně, i když vás vůbec neznají. Takže vůbec neváhejte a nebojte se, Briti vás uvítají s otevřenou náručí (a to i navzdory Brexitu!).  

Jednotlivé dny na Warwicku mohou být velmi pestré...
Jednotlivé dny na Warwicku mohou být velmi pestré...