Anna Jeřábková na Jagiellonian University v Krakově

26.10.2018

V Krakově jsem moc spokojená. Jediná škoda je, že v angličtině nejsou v nabídce kurzy k mému oboru Veřejná a sociální politika. Ty jsou bohužel jen v polštině. Přímo sociologické předměty jsou zde ale velmi dobré a Fakulta mezinárodních a politických studií nabízí také velmi dobré kurzy. Další nevýhodou je, že univerzita sice nabízí kurzy polštiny, bohužel ale za celkem vysoký poplatek (přibližně 5 000 Kč za semestr).  

Krakov je nádherné město a Jagellonská univerzita má velkou část svých budov v centru města a takovým mým snem vždy bylo chodit do školy do centra města a zde se mi toto přání konečně splnilo. Povedlo se mi i sehnat pěkné a ne předražené ubytování s dobrou dostupností do centra nejen autobusem, ale v případě nutnosti i pěšky.

Na Erasmus je důležitá socializace, ale protože pro mě není občas jednoduché přijít sama mezi cizí lidi, bylo pro mě první setkání u piva s mými novými spolužáky z Institutu sociologie menší výzvou. Nakonec jsem si ale našla pět kamarádek napříč různými obory z celé univerzity a poznáváme spolu Krakov a jeho okolí. 

Dokonce naplánovaly výlet do Prahy na víkend, kdy jsem byla doma za svými rodiči, takže jsme se viděly i v Praze. Zatím si tedy nemůžu více méně na nic stěžovat a Erasmus bych doporučila každému. Krakov bych pak doporučila někomu kdo nechce zažít větší kulturní šok a být relativně blízko domova. Velkou výhodou Polska pak jsou ceny podobné těm českým, takže není potřeba mít před studijním pobytem našetřeno větší finanční částku jako v případě některých západních zemí.