Katka Konrádová na stáži ve Finské národní vzdělávací radě v Helsinkách

01.08.2018

Po ročním studiu ve Finsku (University of Jyväskylä, University of Tampere) v rámci programu Erasmus+ pro mě byla účast na praktické stáži v rámci uvedeného programu jasnou volbou. Rozhodla jsem se ucházet o pozici stážistky ve Finské národní vzdělávací radě v Helsinkách, která tvoří společně s Ministerstvem školství a kultury dva základní pilíře vnitrostátní správy vzdělávání ve Finsku. Pracovala jsem v oddělení Statistiky a mezinárodních věcí, které se zabývá zejména zpracováním i analýzou statistických dat na národní i nadnárodní úrovni a spoluprácí s dalšími aktéry a institucemi na těchto úrovních (např. OECD, EU). 


Tato několikaměsíční pracovní zkušenost mi umožnila naučit se mnoho nových věcí o finském vzdělávacím systému a zároveň více proniknout do této tematiky i z hlediska dalších zemí (např. prostřednictvím zahraničních návštěv v dané instituci a rozmanitými exkurzemi ve finských školách). V neposlední řadě pro mě tato zkušenost znamenala možnost vyzkoušet si práci v mezinárodním prostředí a pestrém týmu lidí. Po práci jsem chodila jako ostatní Finové relaxovat do sauny nebo jsem objevovala okolní ostrůvky. O víkendech jsem naopak jezdila spíše na sever - sbírat brusinky či pozorovat polární záři.