Katka Konrádová na University of Jyväskylä

02.11.2018

Ahoj všem, ráda bych se s Vámi podělila o svoji Finskou zkušenost! :) Ve Finsku jsem strávila jeden semestr na University of Jyväskylä - Jyväskylän yliopisto a druhý na University of Tampere / Tampereen yliopisto. K těmto studijním pobytům jsem si nakonec ještě (vzhledem k mému zájmu o vzdělávací politiku) přidala Erasmus pracovní stáž v Finnish National Board of Education.

Z Finska se díky Erasmu stal můj druhý domov, kam se nyní pravidelně vracím! O Jyväskyle už víte téměř vše díky streamům Peťana ;)...jenom bych ráda dodala, že tamní univerzita nabízí možnost Friendship family programu, který je skvělou příležitostí pro poznání finské kultury. Já jsem se svojí rodinou neustále v kontaktu a v květnu za mnou přiletí na návštěvu do Prahy. Tampere představuje pro Finy jedno z jejich nejoblíbenějších měst a já mohu tuhle zkušenost potvrdit. Univerzita v Tampere mi zejména dala skvělou příležitost chodit do různých škol a tzv. pozorovat finský vzdělávací systém v praxi. Jinak obě univerzity nabízí velké množství volnočasových aktivit (např. výlety, saunování, sportovní aktivity), o zahraniční studenty je opravdu dobře postaráno :). V neposlední řadě bych doporučila účast na letních školách, kde můžete získat nějaké extra kredity v mnoha zajímavých kurzech.

Na závěr ještě musím stručně vyjmenovat další výhody Finska: výborná úroveň angličtiny, krásná příroda, Laponsko, jezera, borůvky a brusinky, polární záře, poměrně velký výběr kurzů na univerzitách, výborné (a na Finsko levné) obědy na univerzitě, sportovní vyžití, vzdělávací politika, nádherné zimní období, modroocí blonďáci, upřímnost, férovost a důvěra místních. 

Studium v zahraničí je výbornou zkušeností, takže prosím neváhejte a určitě to zkuste (i když to nebude Finsko :D). Jsem si jistá, že to pozitivně změní a obohatí Váš život! 

Budu ráda, když se mi ozvou případní zájemci o studium ve Finsku...určitě Vám mohu poradit a odpovědět na Vaše otázky.