Lucie Lemonová na Trinity College v Dublinu

21.02.2019

Trinity College v Dublinu, nejstarší irská univerzita. I ta je na seznamu zahraničních škol, kam se můžete s Erasmem vydat. Já se pro ni rozhodla a jsem tady.  

Areál školy se nachází v centru Dublinu, jižně od řeky Liffey. Kampus tvoří obrovský komplex budov, je tu hřiště na rugby, nebo například tzv. The Long Room. Součástí je i sportovní centrum, do kterého máte jako student vstup zadarmo, takže volný čas mezi hodinami můžete trávit v sauně nebo na horolezecké stěně. Kampus je opravdu veliký, ale já se ztratila asi jen třikrát. A to není tolik, vážně. Při vstupu do areálu si nemůžete nevšimnout Zvonice, nejvíce ikonické památky Trinity College. Ale pozor! Říká se, že pokud pod ní budete stát o půlnoci, kdy se rozezní její zvony, přinese Vám to neúspěch u následující zkoušky. No, já bych to neriskovala. 

Před odjezdem na Erasmus jsem se hlavně bála toho, abych tu nezůstala sama. Trinity College ale nabízí spoustu možností, jak se seznámit, nejen se zahraničními studenty, ale i s těmi "domácími". První týden školy tu probíhal tzv. Orientation Week, na který určitě nezapomeňte. Díky němu se dozvíte nejen všechny potřebné informace, ale probíhají první "icebreakery" a absolvujete prohlídku areálu školy. Já se tímto seznámila se super partou lidí, se kterou jsem zatím celou dobu pobytu. Existují tu také studentské spolky týkající se různých aktivit, od sportů až třeba po debatní kroužek. Já s jedním takovým spolkem chodím na jógu, nebo s "hiking society" jezdíme každý víkend na výlet různě po Irsku. A nesmím zapomenout na irské tance, ty se nás tu také snaží naučit. Ale to si dovedete představit, jak asi vypadá.  

Co mě také na Irsku lákalo, byla příroda. Je tu pořád co dělat! Už se nemůžu dočkat, až během volného týdne v březnu vyrazíme na západní pobřeží. A pro nadšence seriálu Games of Thrones - ano, opravdu se tu seriál natáčel a můžete se tu vydat po jeho stopách. Nemáte zač.

Trinity College je jedna z nejvíce zajímavých nabídek, kde můžete studovat. Stále se sem ale vydává nízké číslo studentů. Možná kvůli vysokým cenám tady v Dublinu. Je pravda, že je tu draho, na to se před odjezdem určitě připravte. Po prvním týdnu tady ale zjistíte, jak a kde vychytat nejnižší ceny potravin - na to tu je Lidl, Aldi a podobně. Já se díky pobytu tady naučila vařit. :-)

Tohle je jen zlomek toho, co vás v Dublinu čeká. Pokud byste se chtěli na cokoliv zeptat, napište mi na facebook: Lucie Lemonová. Ráda Vaše dotazy zodpovím a přesvědčím Vás, proč si vybrat právě Trinity College.