Michal Šigut na Heinrich Heine Universität v Düsseldorfu

06.11.2018

Dnes je to přibližně měsíc a 14 dní, které trávím v Düsseldorfu a nemohu si zatím na nic stěžovat. Od prvního dne se tady cítím velmi dobře, byl jsem mile překvapen jak snadno jsem se seznámil s dalšími erasmáky, ale i s místními Němci, kteří nám zde neustále připravují program a starají se o nás moc hezky. Obavy z mé jazykové úrovně jsem mohl okamžitě hodit za hlavu. Kromě angličtiny, kterou zde mluví naprosto každý a není jediný člověk, který by anglicky nerozuměl, zde používám i němčinu, kterou jsem si důkladně oprášil a také zdokonalil díky 14 dennímu kurzu, který byl všem erasmákům poskytnut na začátku semestru a to zdarma. 

Co se týká výuky, kterou mám z 80% v angličtině a zbylých 20 v němčině, mohu ujistit, že žádné problémy s pochopením látky nemám, takže si dokážu plně vystačit se svou angličtinou úrovně B2 a stejnou úrovní disponuji i v němčině. Dále si troufám tvrdit, že úroveň výuky na univerzitě je vysoká, kurzy jsou velmi zajímavé, poučné, často i zábavné a konceptuálně jiné, než v Praze. 

Düsseldorf je naprosté top město, v žebříčcích kvality života se pravidelně umisťuje mezi nejkvalitnější města pro život na světě a já mohu pouze souhlasit. Služby, veřejná doprava, volnočasové aktivity, noční život, či sportovní vybavenost je na špičkové úrovni. Všichni zde jezdíme na kolech, hrajeme volejbal, či fotbal na veřejných hřištích, trávíme spoustu času v centru města, kde chodíme do skvělých restaurací, barů, diskoték, obchodů s oblečením apod., jako hlavní město spolkové republiky Severní porýní Westfálsko, má Düsseldorf naprosto všechno co potřebuje student vysoké školy ke štěstí. 

Za sebe můžu vřele doporučit centrum města Altstadt, oblast kolem řeky Rýna, zde jsou pláže i různé parky a taky areál univerzity je velmi špičkový a nabízí vše co je třeba. Osobně jsem velice uvítal strategicky výhodnou pozici města, jelikož se nachází cca 25 minut vlakem od Kolína nad Rýnem, který je považován za významné párty město a s velikostí Prahy má opravdu mnoho co nabídnout, především Kolínskou katedrálu, kterou jsem mohl vidět již 10x ale stále mě udivuje, svou krásou a velikostí. Za sebe můžu říct, že Düsseldorf má naprosto vše a není praktického důvodu jezdit někam pryč z města. Přesto jsem ale již v prvních dvou měsících navštívil město Cáchy, Brusel, Amsterdam, Rotterdam, Dortmund či Münster a to jednoduše proto, že cesta z Düsseldorfu do Belgie, či Holandska trvá pouze pár hodin a lístky na autobusy jsou za velmi lidové ceny. 

Naprosto šokujícím pro mě byl fakt, že jsem obdržel od univerzity průkaz, díky kterému mohu využívat jakoukoliv veřejnou dopravu po celém území spolkové země NRW zdarma, a proto cestování za kulturou a sportem, historickými městy(Cáchy, Münster), nebo za poznáním vyjde opravdu velmi levně. Pro mnoho studentů v ČR nemusí být Německo nejatraktivnějším místem pro Erasmus, avšak s tím já mohu pouze nesouhlasit. Nesetkal jsem se zatím s jedinou špatnou zkušeností, která by mi můj pobyt pokazila a budu velmi doufat, že si svůj jedno semestrový pobyt prodloužím na celý rok. 

V rychlosti se zmíním ještě o stavu ubytování. Ve městě je asi 10 kolejí, já osobně bydlím na ulici Brinckmanstrasse, pokoj je ve skvělém stavu, vše funkční, vlastní koupelna, kuchyň, postel a parádní umístění v blízkosti školy. Všem budoucím studentům, kteří by v budoucnu uvažovali o pobytu v Německu, či přímo v Düsseldorfu, tuto volbu doporučuji a pokud by měli nějaké konkrétní dotazy, rád zodpovím.