Alice Hrubá na Utrecht University

14.02.2024

Ahoj 😊

právě jsem se vrátila z Utrechtu, kde jsem byla v zimním semestru na Erasmu, a chtěla bych vás povzbudit, abyste tuhle příležitost taky využili!

Utrecht je krásné město uprostřed Nizozemí plné malebných uliček, domečků a podniků. Centrum lemují kanály a nedaleko se nachází i kampus Science park. Budovy univerzity jsou ale rozeseté po celém městě, takže kolo je nutností, což nám místní dali okamžitě najevo :D Kola přináší velkou volnost a pohodu, ale také menší kulturní šok. Krásné zářijové dny postupně vystřídalo deštivé a větrné počasí, což ale rozhodně nikoho neodradilo od každodenní jízdy, protože se vážně jedná o nejefektivnější i nejlevnější dopravní prostředek. 

Univerzita nabízí jednu z nejširších nabídek předmětů v angličtině, díky které se člověk seznámí se studenty z různých konců světa. Všichni místní navíc mluví anglicky výborně, a moc se vám tak nestane, že by se něco ztratilo v překladu. Zajímavostí nizozemského školství je, že jeden semestr obsahuje dva osmitýdenní studijní bloky, a po každém nastává krátké zkouškové období a následně prázdniny, které vám umožní procestovat Holandsko, nebo si udělat výlet do dalších zemí. Utrecht je navíc super v tom, že se nachází opravdu ve středu země a protíná ho vlaková síť. Člověk se tak rychle dostane do dalších měst. Zároveň ale musí počítat s vyššími cenami za dopravu, což se týká taky dražšího a méně dostupného bydlení v Nizozemí. Mně se naštěstí podařilo zaregistrovat na studentský byt přímo v kampusu, což zmírnilo moje obavy. Je skvělé, že se kolej nachází i v blízkosti sportovního centra a lesoparku, a do centra Utrechtu to trvá asi 15 minut na kole, případně tramvají nebo autobusem. 

Erasmus jsem brala jako příležitost, jak si zlepšit jazykové schopnosti, poznat nové kulturní prostředí a nabrat studijní zkušenosti. Potkala jsem tam skvělé lidi a jsem ráda, že jsem vyjela právě do Utrechtu. Kdyby se naskytla další příležitost vyjet na studijní pobyt v zahraničí, šla bych do toho znovu. Zkuste to taky! 😊