Poskytovala ti vybraná univerzita  dostatečnou podporu při studiu?

Kristýna Lišková: "Ano, velmi. University of Tampere je na skvělé úrovni, kvalita vzdělání je zde vysoká, stejně tak podpora od profesorů a poradců. Zároveň zde funguje studentská unie, která podporuje zájmy studentů."


Tomáš Jarolím (University of Gothenburg):  "Ano, texty jsme měli k dispozici online, pokud ne, byly v knihovně. Vyučující a další pracovníci a pracovnice z fakulty byli rovněž ochotní pomáhat a celkově měli všichni dost osobní přístup. Příkladem může být oslovování vyučujících nikoliv tituly, ale křestním jménem (krásný příklad švédského rovnostářství)."


Kristýna Zahradníčková (University of Cyprus)"Ano. Erasmus koordinátorka téměř vše řešila přes FB, odpovídala tedy téměř okamžitě v kteroukoliv dobu. Nápomocní byli i místní studenti a učitelé. Žádný problém, který by nešel vyřešit, jsem neměla."


Maksym Kolomoiets (Sciences po Grenoble):  "Úplně, mezinárodní office byl vstřícný a studium byl podobné jako v Česku."


Michaela Sandtnerová (University of Tampere):  "Ano, univerzita nám pomáhala od příjezdu až po návrat domů. Poskytovala nám poradenské služby zahraničního oddělení, orientační týden, zázemí a neustále nám zasílali nbídky na různé akce a přednášky. Kdykoliv jsem měla problém a napsala email, dostala jsem téměř okamžitou odpověď."


Lenka Dvořáčková (University of Catania): "Kurzy italštiny začaly až tak 1-2 měsíce po zahájení výuky, což mě hodně štvalo. Jinak studijní referentka většinou pomohla se vším."


Kristýna Strnadová (University of Helsinki)"Stoprocentně, finské univerzity jsou v přístupu ke studentům skvělé. Kromě pomerně jednoduché byrokracie jsou perfektně vybavené i knihovny, počítačové místnosti a studentské místnosti s kuchyňkami."


Dorotea Mejstříková (EHU)"Zachraňovali to buddíci. Univerzita má o dost jiný systém rozvrhů, dost info nebylo dostupných v Aj, ale pouze v ruštině, litevštině nebo běloruštině, EHU používá moodle o hodně více než mi, s různými jinými funkcemi. Bohužel nám ale nikdo neřekl, jak s ním pracovat, tak to vedlo k dost chaosu a naštvanosti pedagogů, když jsme technicky nezvládali vyplnit různá cvičení. Takových věcí tu bylo víc, můj buddík to vysvětluje tím, že jsme byli první velká skupina Erasmáků zde (15). Koordinátor Erasmu, který nás měl na starost, byl úplně stejně zmatený jak my, takže pro rady jsme si chodili k ostatním studentům. Termín zkoušek jsme se dozvěděli až na konci zkouškového (po tom, co byla většina zkoušek minulost), přičemž syllaby předmětů a formu zkoušky pedagog měnil několikrát v průběhu semestru, což bylo nic moc. Prostě jsem se naučila, že SIS je naprosto perfektní a už na něj nikdy nebudu nadávat. Ale buddy systémtu funguje suprově, studenti jsou otevření, komunikativní, chtějí se bavit a pomáhat. Podporu a pomoc jsme získávali v podstatě jen od nich, což bylo naopak lepší:)"